fredag 11 april 2008

Vigselmusik

I kyrkan under vigseln kommer min Tärna (en av mina svägerskor) att sjunga 2 låtar. En utav dom är Som en saga med Shiry Clamp. Jag fastnade för den direktdå jag hörde den första gången strax efter nyår iår. Jag hade aldrig tidigare hört den men DEN var verkligen vår!
Nu har Tärnan låtit göra om den något - kortat av den - då jag tycker mittenpartiet är lite "segt" och låten är i orginalet ca 6 minuter. Ni kan ju tänka er alla barn som behöver vänta såååå länge tills nästa moment :-)
Lyssna gärna på länken nedan.
Jag ryser av tanken att höra den i kyrkans stora mäktiga sal. Texten är OERHÖRT fin!

http://www.youtube.com/watch?v=Ly-2KIH5hDk

2 kommentarer:

Sara sa...

Åh så fint! *ryser* Faktiskt aldrig hört den på bröllop tidigare (har ju varit på ca 15 st de senaste 4 åren...), men den är otroligt passande! :-)
Jag vill ha Ronan Keatings "When you say nothing at all" Lyssna på den texten... såååå fin.

Ska bli spännande att höra om hur svensexan varit för din M2B! :-)

Trevlig helg! Kramis!

Petra sa...

Jag fick rysningar och blev fjantigt rörd av texten... =D