onsdag 9 april 2008

Simskola


Idag börjar simskola för sonen A. En Intensivkurs - 12 simtillfällen på 18 dagar.
Idagsläget kan han inte simma... förutom hundsim då. :-)
Men inte kan man skryta med att man kan hundsim för sina vänner som lärt sig simma på riktigt. Och jag anser att det är bättre att ligga steget före än steget efter. För inser ett barn att dom inte kan så är det inte säkert att man får dom att prova heller. Så vi ska tillbringa våra kvällar på badhuset de närmsta veckorna. Men badkruka som jag är så kommer jag förmodligen bara bada på torsdagar för då har det varit babysim och bassängerna är VARMA. :-)
Om jag badar överhuvudtaget........
Denna bild togs för 2 sommrar sedan. Experiment: "Kan man sitta på en pinne, mamma?" Tänk att han till hösten börjar lekis! Att tiden går så fort skrämmer mig.
Snön fortsätter att ösa ner här. Vi har mer snö nu än vad vi hade till jul i fjol! Jag avskyr Aprilväder!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst kan man sitta på en pinne, men detta bör ske med största möjliga försiktighet ;-)

Sara sa...

Vilken härlig sommarbild... *drömmer*