onsdag 9 april 2008

När kommer rövarna?

I förra veckan vid middagsbordet:
Pedagogiska jag förbereder barnen för kommande svensexa samt möhippa:

- "Nu när vi ska gifta oss så vill våra kompisar hitta på nåt roligt bus för oss. *jag ler och skiner som en sol för att inte få dom att tro att det är nåt hemskt som ska hända deras mamma och pappa* Och då brukar de som gifter sig bli bortrövade och så får man göra en massa roliga saker som kompisarna har hittat på...."
Barnen lyssnar och tar in det jag säger.
-"Eftersom pappa och jag inte vet när det blir av så vet ni iaf vad som kommer att hända någongång framöver.... innan bröllopet"

Våra barn är 4 och 6 - sa jag det????? :-)
Ok. Ingen speciell reaktion men de förstog nog vad jag menade.
I måndags fick J ett brev där det stog att han skulle hoppa på en viss buss vid ett visst klocklag nu på fredag. Och fick inte glömma hockeyklubban. :-)
Ok, nu är det dags. :-)
Lika pedagogoskt som tidigare nämdes detta för barnen på väg hem från dagis.
Så igår när dottern N skulle till att sova så sa hon med en liten stänk av rädsla i rösten: -" Men när kommer dom och tar pappa?...... Dom där Rövarna!....."



Inga kommentarer: