fredag 25 april 2008

Lekstuga

För ett år sedan - april 2007 - beställde vi en lekstuga enligt ovan. Leveransen skulle ske en månad senare.... i maj. I juni hade den fortfarande inte levererats. Efter otaligt många samtal där det aldrig var någon som svarade så fick vi slutligen tag i en släkting till lekstugeförsäljaren som upplyste oss om att han nu mera jobbade utomlands. Vår besvikelse var/är stor och letandet efter en likvädrig stuga gavs upp.
Sedan ett tag tillbaka så har vi kollat nätet och reklamblad efter en ny tilltänkt lekstuga. Men det har inte varit lätt.... ingen har uppmätt kraven vi haft varken praktiskt eller utseendemässigt. Men får man inte det man vill ha så åste man se andra vägar. I morgon har vi tänkt kolla upp en lekstuga som... *hm*... kanske passar..............
MEN TÄNKA ER!!!!!!!!!!! ....
I morse när jag kollade av blocket.se så vad möter mina ögon? Jo denna mannen säljer dessa stugor nu igen???? Priset är en tusenlapp dyrare än i fjol och i år går det att få ytterligare ett fönster om man vill.
*ARG*
Jag vill ju ha den här stugan. Den uppfyller ju alla mått och drömmar som jag har till vår lilla tös. Det praktiska med den är även att den på vintern går att öppna och därmed anväda som förråd.
Jag har nu meddelat den blivande maken om detta och han har fått i uppdrag att ringa och efterlysa den vi beställde i fjol.

Och faan ta "den" som inte ger oss samma pris som vi kom överens om ifjol! Det är ju han som har brutit sin del i avtalet (muntliga avtal är giltiga) vi väntar ju istort sett fortfarande!
*ARG* *ARG *ARG* *ARG*

1 kommentar:

Anonym sa...

Vännen! Du... jag har fått mina provsvar idag...
Åker hem lite tidigare, men kollar av hemifrån sen. kram