torsdag 24 april 2008

Idag: 44 dagar kvar

...och allt flyter på allt för smidigt.

Musiken är numera även bestämd. Då vi inte känner oss nöjd med något av de live-musikgrupper som finns till förfogande så har vi skippat det totalt. Istället ahr vi bokat en DUKTIG DJ som får se till att musiken håller den standard vi vill.
Musiken är ju en stor del av festen och relativt avgörande på hur humöret på festdeltagarna blir. Och här ska dansas... all sorts dans... för vi är ett sällskap som ÄLSKAR att dansa. Och att sjunga.... Kanske kommer även Singstar att få sig en plats i lokalen.... :-)

Igår var vi och kollade in lokalen igen. Provdukade, kollade porslin, dukar, utrymen...you name it!
Omedvetet växer Bridesillas-bruden fram i mig och hamnar lixom på gränsen mellan det där primitiva lättsamma enkla bröllopet till att jag vill att ALLT ska vara helt perfekt. Men innerst inne vill jag inte att det ska vara ett skådespeleri och väldigt tillgjort utan jag vill att bröllopet ska vara VI. Det ska stå för OSS.

Och vad innebär det då?
"Som en saga" kommer solisten att sjunga i kyrkan. Och DET är vad jag vill att känslan ska kännas som . Som en saga... där vi är huvudpersonerna. På ett naturligt romantiskt ej överdrivet påkostat men ändå inte sparsamt på ett snålt vis - kind of way.
Huvudinriktningen ska vara en rolig ihågkommen dag i vårt liv. Där vi lixom gästerna har roligt.

Jag är krävande jag vet. :-)

3 kommentarer:

Petra sa...

Låter som att ni kommer få en grymt rolig/vacker/sagolik bröllopsdag! Du har verkligen planerat allt in i minsta detalj.

Anonym sa...

Du är härlig du :-)
LÖÖÖÖÖÖV JOOOOO!!!!

Sara sa...

Din lilla bridezilla, ni kommer att få ett fantastiskt bröllop! å jag önskar att jag kunde få sitta med som en liten fluga på väggen o bara kika på allt det som du ordnat med... å sen skulle jag önska att ha dig som weddin-planner... *drömmer*