torsdag 8 maj 2008

Utbildningsresa


Idag drar jag iväg med jobbet till Mallis. Jag har verkligen suktat efter denna resa och längtat efter att få en fin nybörjarbränna på min VITA kropp - inför bröllopet. Idag när dagen är kommen så är det mer blandade känslor inom mig. Vädret verkar svika oss och prognosen säger mulet och regn.... SAMTLIGA dagar! Vad är odsen för det???! Och ju mer jag tänker på att vara ifrån familjen i hela 5 - FEM - nätter gör mig lite konstig inombords. Har väl aldrig varit borta så länge någonsin. Och den allra hemskaste tanken: Tänk om nåt händer och jag inte kommer hem? Hur klarar de sig då? Känslomässigt alltså. Hemska tanke allså!
Men jag försöker vara realist och se det från den ljusa sidan. Vi kommer att ha det trevligt och de kommer klara sig galant här hemma tills jag åter är i huset på tisdagkväll nästa vecka. Så kommer det såklart att bli.
I söndags gick datumet ut för OSA´t till bröllopet. Jag måste verkligen få uttrycka min besvikelse över de som inte masat sig till telefonen och meddelat sin närvaro/frånvaro. Finns det nåt jobbigare än de som inte svarar???? Förstår inte människor att det behövs för den fortsatta planeringen?! Nu har jag ju fått ringt runt/mailat/smsát till dom för att försäkra mig om att de fått inbjudan.... och det har dom ju såklart. *grr* (De har ju bara haft på sig sedan Alla hjärtans dag att svara....................................)
Skönt att jag ska åka iväg och helt enkelt MÅSTE koppla bort det här. Där nerifrån är det ingen idé att styra idet här. Det får vänta tills jag kommer hem.
Här på jobbet verkar alla vara färdigpackade. *skratt* - utom jag! Själv har jag inte packat ner en pinal. Allt är tvättat och jag har lagt fram det som jag kan tänka mig ta med.... Avfärden är 17.30 så jag har god tid på mig! :-)
MEn jag tänker ju också vara ledig efter lunch. Bra va!
Kram och Trevlig helg.

2 kommentarer:

Sara sa...

Är inte ett dugg avundsjuk på att du får aåka till Mallis... Själv ska vi åka till den närbelägna djurparken och verksamhetsplanera... över en halvdag... heja landstinget... ;-) Närå skämt å sido, Ha det så himla himla skönt - och även om det är mulet så brukar man kunna få en fin bränna ändå därnere. En helt annan styrka i solen. Du kommer nog att vara härligt brun och utvilad när du kommer hem.
Ta hand om dig. Kram!

Petra sa...

Jag tror att jag ska anordna en hemmafru-konferans på Ibiza snart och kalla det för jobbresa ;-)