torsdag 15 maj 2008

Boktips

Jag nämde tidigare att jag läste Magdalena Graafs bok "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" under min oförglömliga resa med jobbet. Jag måste verkligen ta tillfället att rekomendera den. Jag har tidigare läst nåt kapitel ur någon skvallerblaska så när jag på flygplatsen passerade pocketaffären så tog jag tillfället att köpa den. Den är mycket gripande. Första kapitlet skakade verkligen mitt inre.... andra, tredje, fjärde var sisådär - lite osammanhängande just då men jag förstår sammanhanget när boken lästs klart. Resterande bok grep mig totalt. Tanken på att det är en självbiografi gör den SÅ verklig och berör på djupet. Efter ca halva boken hade jag en frågeställning somjag inte kunde bli av med: Hur har denna svaga förstörda hjälplösa människa kunnat bli den poserande blondinen med de stora boobsen som hon är idag??? Men nu vet jag!

LÄS DEN!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har också läst den och tyckte att det var som att läsa om mitt eget liv för över tio år sedan på många sätt.
Det som inte dödar gör dig starkare. Så är det bara.