tisdag 27 maj 2008

Bockar av

Nu bockar jag av...

- Prästen. Vi har bokat en tid med honom i morgon, onsdag.
- Tårtorna. Vita tårtor med vita rosor är beställda. Samt 10st dekorationsrosor.
- Kostym till sonen. Kostymen passade relativt bra. Benen var lite lång men det fixar min mamma.
- Slipsarna, Eller ... det är ju egentligen inte slipsar utan såna där fluffiga, snygga. Men jag kommer aldrig ihåg vad de heter. Ni förstår säkert. :-)
- Skor till dottern. Efter ett intensivt sökande igår fann vi slutligen ett par som passade. Hon har samma problem som mig - en tunn fot. Så de flesta sitter inte fast på foten. Men tillslut så fick Din Sko bli den passade försäljaren.
- Kofta till dottern. En vit kofta hade vi efterlyst. Hellst en ben-/grädd-vit för att matcha bandet i klänningen men där gick vi bet. Vi fick slutligen ge oss med en vit-vit istället. Blir bra det med.
- Champagneglas finns ej i lokalen vi hyr och inte heller Kocken hade möjlighet att få tag i 80st i glas så nu har vi införskaffat i plast istället. Visst hade vi kunnat blanda in ännu en leverantör för detta men .... *pust*... det är nog som det är. :-) Plast får duga för en skål.....
- Blommor: Brudbukett, Tärnbuketter, Korsage, bordsdekorationer och en viss smyckning i kyrkan som efter vigseln tas med till festlokalen är nu bokad. Min mamma är det som står för denna planering (fast det vette sjutton om det inte hade varit bättre med en utomstående... nu har jag ju kunnat vela fram och tillbaka - lääänge!) och jag är henne evigt tacksam för hennes tålamod! En disträ blivande brud är inte att leka med :-)
Men nu är jag relativt klar med mitt tänkande och blommorna beställs i dagarna. Nu återstår bara hennes "göra". Det kommer bli toppen!

Det gäller att vara kreativ den resterande tiden!

Inga kommentarer: