torsdag 15 maj 2008

Bord kan vara en knivig fråga

Jag har ändrat mig ang dukningen på bröllopsfesten. Vi har planerat för en vanlig E-bordsdukning..., ni vet: Honörsbord med långa "ben" där gästerna sitter. Allra hellst vill jag ha runda bord men när lokalen inte har runda så har jag fått ge mig med den önskan. Men så såg jag denna bild på Bröllopstorget.se och genast slog det mig att vi kan ju ha fyrkantiga! Det festliga med denna bild är att de vikt/rullat servetterna PRECIS som jag beskrivit för svärmor som har hedersuppgiften att fixa det. Kul att se det på bild.
Sitter man så här så har gästerna kontakt med varandra i grupper om 8personer. Jag har varit på en bröllopsfest med runda bord där vi satt 8 vid varje bord och det var jättemysigt/roligt. Avslappnat!
Jag måste kolla upp det här. Går det inte att använda borden som lokalen erbjuder så måste jag få tag i andra.
Leta Leta Leta!

1 kommentar:

Sara sa...

Vilken bra tanke med fyrkantiga bord istället för de vanliga "tungorna". Tror det kan bli superbra.
Kul kul. Det närmar sig nu... Har ni allt under kontroll?!
När du skriver favours, ska du ha en sån söt liten låda som på bilden? Vi har nån gång fått små kolor i en sån låda, andra gånger har det legat en liten påse med gelehjärtan, kinderägg (!) har varit en annan grej... ;-)

Vad synd att ni hade dåligt väder på "semestern" - men tänk det positiva i det hela - ni fick åka iväg!!! och som jag förstått det var det inte arbetsresa utan mer samkvämsresa?! Härligt!!! :-)

Trevlig helg gumman.
Kramar!!!!