onsdag 14 maj 2008

Hemma!

Äntligen hemma!
Vilken "semester"...... *suck* På väg sammanställde vi vår soltid och det blev istort hela 5 timmar. :-(
I fredags när vi landade så möttes vi av mulet väder men ändå 20grader. Hyfsat optimistiska hoppade vi in i bussen som skulle ta oss till hotellet. Med ett relativt stort hopp om att de mörka molnen skulle skingra sig och den blå himlen med den lysande solen skulle titta fram . Så fel vi hade! De första dropparna föll redan innan vi kommit till hotellet. Men med den förväntansfulla ångan vi ändå hade så lät vi oss inte miströsta så lätt. Vi begav oss till ett stort Akvarium med div olika fiskar,hajar, sköldpaddor...ja vattendjur. Området var stort och både inomhus och utomhus vilket resulterade att vi var BLÖTA när vi återkom till hotellet igen. Därefter blev det middag och de flesta begav sig sedare ut och kollade utelivet. Själv somnade jag strax efter 22.00 efter att ha varit vaken sedan 04.00 den dagen. TRÖTT var bara förnamnet!
Lördagen började med .... *trumvirvel*.... BARA mulet! Yes! Vi såg strimlor av det blåa och kände "nu ska här solas!" Men solen kom aldrig riktigt fram. Istället beslöt vi oss för en Sightseeingfärd med en sån där turistbuss där man kan sitta uppe på taket. Skulle solen välja att kika fram så missade vi den inte. Sagt och gjort och solen tittade förbi... så även regnet men vatten döör man ju inte av....men så kom solen igen. Vi hann käka lunch i solsken innan vi återvände till hotellet och poolområdet. 3 timmar prässade vi gärnet och njöt i fulla drag. Sedan var det en lyxig middag med dryck och jag var i riktigt god form. :-) Natten kantrades inte bara av regn utan även åska och blixtrar. Men nattetid så gör ju det ingenting. Vid 04.00 var det gonatt!
Söndagen vaknade jag och så var resten av den dagen förstörd. B A K I S!! Regnet öste ner och jag lämnade inte hotellet på hela dagen. Som tur var hade jag med mig en bok - "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" av Magdalena Graaf - så emellan sovperioderna och lite mat så hann jag med flertalet kapitel. Min hangover gjorde det omöjligt att komma igång fram emot kvällen och jag kramades med kudden redan vid midnatt.
Måndag! Sista dagen innan hemfärden på tisdag. Regn....och regn... och så liten stund av bara ljusa moln. Vi skyndade ner till Beachen och la oss där i ren förtvivlan. Man blir ju brun även om det bara är molnligt! Det var inte kallt men ja, inte varmt heller. Solen kom i några enstaka minuter och det hettade till. Så försvann den igen och regnet tog över! Men nu var jag på G igen det blev drinkar och krogrunda fram emot småtimmarna. Innan det var gonatt så packades väskan och klockan 09.05 stog bussen utanför hotellet för färd mot flygplatsen. Som ett hån mot oss alla så sken solen och de närmaste 2 dagarna lovar stor sol. *blääää*

Hade du en resa på G Petra?... Räkna med mig!

2 kommentarer:

Petra sa...

Så jäkla typiskt med vädret! Men ni kom ju bort i alla fall. ;-)

Anonym sa...

Åh....vad trist med vädret...men semester är ändå semester!!