torsdag 20 mars 2008

Tuppförklädnad

Idag har barnen maskerad på dagis.
"-Jag vill va påskkärring" sa lilla N. Ett enkelt val som dessutom är enkelt för mig som mamma. Lite hopplock och ett förkläde samt lite röda kinder med prickar. ENKELT!
"-Jag vill vara TUPP!" sa A. TUPP????? Jisus! "Hur ser en sån ut???" Var min första tanke. :-)
Det blev till att ta fram symaskinen. Min aldeles nya som jag fått i julklapp men som jag inte ens plockat ur kartonen. SÅ mycket har jag sytt sedan jul! :-)
Jag och min älskade mor fixade och trixade och var mycket lekfulla i våra tankar. I morse var det en stolt tupp som spatserade hos oss. "Kukukukukuuuuuu"

Så i morse åkte jag till jobbet... stolt som en TUPP.. över att min lilla tupp förmodligen gör succe´! .... och över att min prinsesspåskkärring är sötare än sötast! Men sin lilla katt hängande i sin hand.

Idag är jag lycklig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Okej, ditt överambitiösa stycke.. Nu får du ju oss dödliga morsor att framstå som helt värdelösa juh! ;-)

Sara sa...

Håller med föregående talare, hjälp vad du e ambitiös o duktig!!! Mäkta imponerad o avis!