torsdag 20 mars 2008

Ring

Vi är inne på följande variant av ring. Snygg tycker vi.
Frågan är ifall den ska vara som ovan i vitt guld eller om den ska vara vanligt guldfärgad. Båda passar ihop med vår förlovningsring som innehåller både och.
J´s ring kommer inte innehålla några stenar utan kommer istället att ha en skåra eller en blank rand.
Vad tycker ni?
Vitt guld eller guldfärgad?

Antal stenar?
Vi har rådfrågat den guldsmed som kommer att göra ringen åt oss ang detta. Han rekomenderar inte att ha stenar hela vägen runt eftersom det blir svårare att få ringen snygg ifall den behöver ändras framöver i livet. Vilket många behöver!
Men hur många ska man då välja? Bara höfta till med ett antal eller?
Jag tänker så här:
Kanske en för varje stor händelse i vårt gemensamma liv. En för att vi träffats, en för förlovningen, en för vardera barn, en för brölloppet och en som alltid står för framtiden. Det blir 6 genomtänkta stenar. På så vis kan man ju bygga på den allt eftersom, på bröllopsdagar eller vid händelser som blir betydande för oss i framtiden.
Det låter väl ganska romantiskt dessutom. Vad tycker ni?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar vitguld, men både min förlovningsring och vigselring innehåller faktiskt båda delar.
Det där med stenarna var bara SÅ genomtänkt och romantiskt! Perfekt!

Sara sa...

Supersnygg modell!!! åh jättebra idé med antalet stenar, romantiskt till tusen!!!

Anonym sa...

Hej. Mitt namn är Maria Forsander och jag hittade din ring på nätet när jag letade efter alliansringar. Den är otroligt fin och jag är väldigt intresserad av ringen. Är intresserad av ringens bredd samt var du hittade den. Priset är så klart också intresserant. Med vänliga hälsningar Maria.

Mforsander@hotmail.com