torsdag 6 november 2008

Avresedagen

Snart är allt packat och klart. Vi åker inte förränn klockan 16 men jag har inriktat mig på att vara klar vid 12-13.-tiden. Då har jag lite tid på mig att städa ihop lite här hemma innan jag hämtar barnen vid 15. Fullspeckad dag skulle man kunna säga. :-)

I morgon är sista dagen på min 100-procentliga sjukskrivning. På måndag börjar jag jobba halvtid och jag tycker det ska bli skönt att komma tillbaka till jobbet. Jag har varit sjukskriven för att jag har en underfunktion av sköldkörteln. Jag hade så usla värden när jag sökte hjälp att flera av mina organ var rejält utsatta. När jag väl fick svar på proverna var det som att falla ner i ett stup. Jag kände mig som en regnpöl på vägen. Efter att ha pressat kroppen under lång tid (förmodligen år) orakde inte kroppen mer...eller så var det jag som inte orkade mer. Symtomen för Hypotyrodism är väldigt difusa ex trött, frusen, minnesförlust, svårt att sova, krånglande mage, torra ögon, svårt att andas, yrsel, etc så första tanken är ju inte att söka läkarvård. Men tur jag gjorde det.....
Hur som haver så mår jag mycket bätttre nu och jag ser fram emot att få börja jobba igen.

Nä nu måste jag försöka få tag på dig FL-Anna.

Önskar er alla en trevlig helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej men vi är delägare.
Jätte mysig thairestaurant med massa blingblink och vattenfall, tror barnen skulle tycka det var lite spännande och kocken lagar grymt god mat. varmrätter fr 120 och upp..barnportioner finns att få!

Anonym sa...

Ang din sjukdom,
Låter inte alls bra, är du frisk nu eller kommer du alltid ha problemet? Tyckte din sinnesbeskrivning var klockren: som en regnpöl på vägen...