tisdag 23 september 2008

Resa...

Idag packas resväskorna och i morgon beger vi oss till.... *trummvirvel*.... TURKIET! Yes! För två veckors semester med allt vad det innebär. Det kändes som en evighet när vi bokade resan men nu är vi äntligen framme vid utresedagen. Härligt!

Under vår utlandsvistelse sker en liten fövandling här hemma. Mina världens bästa föräldrar kommer att tapetsera och måla listerna i vårt sovrum medans vi ligger på stranden och latar oss. Vi är enormt glada och tacksamma över deras hjälp. Och skönt ska det bli att komma hem till ett hem med ett rum mindre att renovera ;-)

Hur mår jag då?
Idag är kanske fel dag att ta upp det för idag mår jag riktigt pissigt (ursäkta ordvalet). En dag där kroppen är riktigt ur balans. Igår däremot - det var en bra dag. Jag följde med mamma ut på en biltripp och besökte bla mormors grav där det planterades ner lite nya växter. En bra dag alltså.... kanske denna urdåliga dag idag pga det??? Vet inte. Och när jag tänker på allt som behöver göras idag inför resan så kan jag lova att inte ens hälften kommer att bli gjort. Prioritet är naturligtvis att få med oss allt som vi behöver i resväskorna. Men allt det andra - Vem bryr sig egentligen? Behöver det vara städat hemma när vi kommer vara borta i två veckor? Nja... den enda som bryr sig är nog bara jag. *suck* Det får bli som det blir helt enkelt.....
Jag hoppas resan kommer göra gott.

Jag önskar er alla två härliga veckor framöver. Jag har ingen aning ifall jag kommer att göra något inlägg under resan men jag är garanterat tillbaka när vi är hemma igen.

Ha det gott/Kram från mig

3 kommentarer:

Sara sa...

Tack för omtanken i bloggen, det är inte lätt med de små. Speciellt när de inte kan berätta för oss andra vad som är fel... men men jag tror att det är på bätringsvägen idag, han börjar försöka stödja på foten...
Ta hand om dig på resan, du är värd att resa bort nu o få må gott tillsammans med familjen. Kanske värmen gör underverk och får dig piggare?!
Ha en fantastisk semester! Vi "hörs" igen när du kommit hem!
Bamsekram, Sara

Anonym sa...

Hej hjärtat... inget bättre alltså med dig..
Men dessa två väckor kommer nog bli läkande för dig... ta vara på tiden, släpp allt här hemmma!!
Du är värd att må bra!!!
Tycker om dig så mycket!!

Kram Anna

Petra sa...

Vad jobbigt att du inte mår bra, men då kanske en semester är mer än välbehövlig? Njut och kop.pla av! Tänker på dig. Kram, Petra