torsdag 11 september 2008

Helgen är nära

Idag har jag sällskap av min dotter. Lite snorig och hostig men väldigt grinig i morse så hon fick stanna hemma med mig. Nästan så jag ångrar mig nu.... för hon kräver oerhört mycket. Inte vill hon vara hemma med mig heller. Hon vill vara med en kompis och det säger hon typ HELA tiden. :-)

Våran helg kommer gå i höstens tecken. Det finns ju lite att pyssla på med nu innan det blir för kallt. Barnens studsmatta åkte ner förra helgen och garaget städades så att vi får plats med en bil och fönsterna fick sig en liten förändring. Tidigare var de målade med en röd färg innerst mor glaset och vitt utanför. Nu är det röda övermålat och jag känner mig mycket tillfreds med förändringen. Stilrent.
Denna helg har vi även bjudit in våra grannar på midddag. Även fast vi bott här i ett och etthalvtår så har det inte funnits något tillfälle förränn nu. Ska bli mycket skoj. Lax till varmrätt och vit choklad pannacotta till efterrätt är vad jag tänker bjuda på. *mums*

Vad hittar ni på i helgen?

1 kommentar:

petrified in pink (Petra) sa...

Hej du, har undrat så vart du tog vägen och nu ser jag ju att du är sjuk, jag har inte tiktigt hunnit uppdatera mig bland alla bloggar det senaste... Hoppas du snart är på bättringsvägen och självklart ordnar vi något med tavlorna när du känner dig bättre, jag finns här! Hör av dig när du orkar och känner för det! Kramar i massor och hoppas ni får en trevlig helg hela familjen.