tisdag 9 september 2008

Jag lever...

Dagarna smyger sig förbi med en himla fart. Fast jag inte gör så mycket om dagarna så går veckorna fort. Idag har jag följt med min svägerska på BM-besök. Fick höra hjärtljuden och jag blev genast flyttad 5år tillbaka i tiden och minnen över min senaste graviditet överöste mig med moderskänslor :-D Om 2 månader är lillknytet ute i vida världen.... Jag längtas (vad gör då inte föräldrarna!???)
Denna lilla utflykt gjorde mig helt slut och kroppen visar verkligen sin sämsta sida. Jag ringde just sjukhusete för att få tala med min doktor. Så här lät samtalet *grr* :

- Hej jag heter "mammatilltva" och jag söker Dr XY.
- Vem är du som söker?
- ?? Ja jag heter "mammatilltva"......
- Det namnet säger mig ingenting ................
- Nä... nähä... men jag är en patient till honom..... *dumkärring!!!!!!!!!*
- Ja men du ser våra doktorer har ingen telefontid så då måste jag koppla dig till Allmottagningen.
- *gör va faan du vill knäpphjärna* Ja ....
- Nej förresten dom har lunch. Ring inte hit igen utan ring 123456 till Allmottagningen efter klockan 13.00.
- Bra - hej då!

Vissa människor har helt enkelt fel jobb.
.

Inga kommentarer: