måndag 4 augusti 2008

Semestern är över

Jag säger bara: Jag har haft semester! I tre hela veckor har jag varit ledig och hade det inte varit för det enorma högtryck som tillät sig stanna i flera dagar så hade jag nog kännt mig lite blåst på min uttagna semester. Även om vi haft det härligt och roligt och "semesterlikt" så betyder SOL oerhört mycket för den frustna människa jag faktiskt är.
Men nu är jag tillbaka och kommer givetvis uppdatera bloggen likt tidigare.
Jag har försökt hålla mig a´jour i bloggvärlden genom att läsa många andras bloggar men varit desto sämre på att kommentera, och sämst på att skriva i min egen blogg. Skyller på att vår hemdator kraschade innan jag gick på semester och att den bärbara inte varit helt kry den heller. För det kan väl inte ha berott på mig??? :-)

Efter en vecka hoppandes på kryckor med en fot som i stort bara blev sämre uppsökte jag tillslut en läkare på Gävle sjukhus. Efter ett par rönkenbilder konstaterades att det inte syndes några benbrott. Med den faktan så kastade jag kryckorna och haltade runt som en anka istället. Vid det laget hade jag skavsår i händerna och vid armbågarna. *aj!!!!* Idagsläget så syns det inte när jag går. Trappor är svåra och att sitta på knä är omöjligt. Svullnaden har fortfarande inte lagt sig och känseln är mycket "skum". Cirkulationen i tårna verkar inte heller vara den bästa.... men den synliga blödningen har försvunnit. En rejäl vrickning eller en spricka.... ??? hur som hellst så gjorde det fördjävligt ont!

Kram på er allihopa!

1 kommentar:

Sara sa...

Vi har haft en bra semester, med små orosmoln som jag inte skriver om i min blogg då risken är att den läses av fel personer. Min svärmor har träffat en ny man, och han är konstig och hon har blivit ännu konstigare... Jag vill helst inte vara där mer... o ändå så "måste" vi... men men förutom det har det varit toppen. Hade ni d bra i Furuvik då? trots din fot?!?
Mamma Mia var sååå bra! :-) Jag har inte sett musikalen och blev fantastiskt överaskad och glad över filmen! :-) PS i Love you var som skrivet oxå bra, men boken är tusen ggr bättre (som alltid!)

Ha det gott vännen!

Kram
Sara

PS! Nu har jag börjat med min planering inför bröllopet! Har inhandlat skor redan, som första grej... Funderar på färgtema och det lutar åt: brunt/vitt/guld eller silver/vitt/rött... vad tycker du? Är fortfarande lite hemlig inför våra vänner, så skriv gärna ett mail eller så... eller på bröllopstorget... sara.fredriksson@gmail.com
kram