torsdag 14 augusti 2008

70-talsfest

Vi ska på 70-talsfest i helgen. ROLIGT!
Häromdagen inhandlades ett orange manchestertyg samt ett tyg jag fann på IKEA med mycket färg och stora blommor a´la 70-tal.
Många tyckte att jag var tolkig som påbörjade projekt
"Sy70talskläderåtmigochMrJtredagarinnanfesten" men Ha! fick dom!
Mr J´s dress är helt klar. Och ärligt talat måste jag säga att det blev helt kanon! Skitbra! Orange utsvängda manchesterbyxor med riverer fram på benen i det mångfärgade blomtyget. En väst med bakstycket i manchestertyget och framsidan i det storblommiga. Till det ska han ha en vit skjorta i lite indisk stil. Flummigt värre! Men bra! Till det ska han ha en peruk samt mustasch och pollisonger. *hohoho*
Min outfit har jag bara hunnit börja på. Kan inte riktigt bestämma mig för hur jag vill att det ska vara....... Men syningen fortsätter ikväll och måste innan sängdax vara klart. I morgon efter jobbet bär det av och då gäller det ju att allt är klart och medpackat. Vi har erbjudit vår hjälp inför festen på lördag och då passar det ju alldeles jättebra att få sova in vår nyinköpta husvagn (har bytt ut vår första) Det blir nog enda turen med den iår.

Min älskade lilla mamma fyller år idag och jag skickar de varmaste kramarna till henne. Tyvärr blir det inget firande då hon och pappa befinner sig i Spanien. Grattis mamma!

Den här händiga prestationen måste jag dokumentera i bloggen. Kanske ska jag sadla om och bli sömmerska...... *dagdrömmer*
.

1 kommentar:

Petra sa...

Kräver banne mig bilder här du!