onsdag 11 juni 2008

Trött men livet går vidare

Känner mig helt överkörd av ett gäng lastbilar och sedan släpad upp igen för en rejäl omgång av thailänds boxning! Jag är trött! Jag har nog nått botten... helt slutkörd.

Fick bilderna av fotografen igår förresten. Närmare bestämt ca 300st. Han ville vi skulle sortera ut dom vi ville att han skulle jobba vidare med. Ljusskärpa, färgtoning etc.... Jojo, inte det lättaste. Många var jättefina men väldigt många blundade jag på :-( Någon fotomodellskarriär verkar inte vara mitt kall i livet.
Men fotografen var duktig. Min stora fasa var ju just fotografen... men han har gjort ett bra jobb.

Jag är jättesugen på att utvidga mitt fotande. Jag tycker att det är enormt kul och tycker mig själv har ett sinne för bra bilder. (eftersom det här är min blogg så passar jag på att skryta här... helt tillåtet enligt mig själv!) Men tiden är den bromsande faktorn.

I övrigt så har jag startat projekt Lillstugan vid havet. Med inspiration från http://www.petrifiedinpink.blogspot.se/ Jag har börjat införskaffa div olika kuddar, tyger, överkast ... för en helt ny genomgående stil i lillstugan. Vår lillstuga som vi har vid havet, brevid mina föräldrars stuga -i hjärtat av Höga Kusten :-) Stugan är en gåva av dom till oss för si sådär 5-7 år sedan, då familjen helt enkelt växte ur storstugan. Jag och mina två bröder då fick var sin liten stuga eftersom vi alla verkligen älskar att spendera sommrarna där ute vid kusten. Hittills har det varit ett hopplock av grejor - även om jag gillat det - så känns en uppfrächning nu på sin plats.

Midsommar kommer vi spendera vid stugan. Det blir ett traditionsenligt firande med midsomamarstång, en massa mat bla sill och potatis, lekar, sång och dans. Så svenskt som det kan bli!

Varför gjordes inte midsommar till Sveriges Nationaldag? Då vi svenskar verkligen lever ut vår svenska sida? 6juni.... vem firar den? Faller den in på en vardag är det bara en ledig dag som alla andra... är den på en helgdag missar vi en ledig dag de åren.
Går det att överklara någonstans?

1 kommentar:

petrified in pink (Petra) sa...

Åh, vad mysigt det låter med en helt egen stuga vid havet... Skall bli spännande att se resultatet sedan, för det får vi väl?

Ha' en härlig helg och vila upp dig ordentligt nu.

Kram Petra