torsdag 5 juni 2008

Sjung om studentens lyckliga dar....

Min lillebrors tjej tar studenten idag. Igårkväll gjordes två skyltar med foto och text som barnen ska ha idag när vi står och väntar på att studenterna ska komma utsjungandes från skolan. Studenten är ju en alldeles speciell händelse i ens liv. Jag kommer själv ihåg hur det kändes för 10år sedan. :-)

Ikväll ska vi börja ställa iordnig i festlokalen. Det känns verkligen bra att få tillgång till lokalen redan idag. Så behöver inte allt göras kvällen/natten innan.
Igår gjordes kyrkbladen klara och större delen av de små favours-boxarna. Idag ska jag införskaffa innehållet. :-)

När man har fullt upp som vi har nu så finns inte mycket utrymme för oförutsedda händelser. Men självklart ska en sådan inträffa just nu. Värdparets barn har vattkoppor! Deras barnvakt ställer glädjande upp ändå men jag förstår ju att mammahjärtat blir lite kluvet.
Skulle ju bara fattas att även våra barn får det - just nu!
(det skulle ju lixom vara straffet för att jag är den sortens mamma som önskar att barnen får det när dom är liten. Jag har kuskat runt och "smittat" ner dom ....men inte har de fått det då. Men nu vore ju helt förträffligt.)

2 kommentarer:

petrified in pink (Petra) sa...

Håller tummarna för att de klarar sig. Våra stora fick det förra sommaren och det blev 5 veckor av sjukdomar i rad, inget roligt!

Tänker på dig nu när bröllopet närmar sig... du har så mycket roligt framför dig. Det låter också som om du har läget under kontroll så att du riktigt kan njuta av dagen. Jag hoppas du kan visa lite foton här efteråt?

Jag återkommer ang. vårt lilla projekt, förmodligen efter helgen eftersom jag har fullt upp med restaurangen jag jobbar med just nu. Förmodligen har du fullt upp med bröllopet ändå... stort lycka till!

Stora kramar/Petra

Sara sa...

Hej gumman! Vill bara önska ett stort lycka till och grattis i förskott! Hoppas att ni får en helt fantastisk bröllopsdag, ni har ju verkligen vädergudarna med er!!!!
Tänker på er!!!! Kramar i massor,
Sara