tisdag 18 september 2007

Ur barnamun

Igår spenderade jag 3 timmar hos hårfrissan (Svägerskan). Vi snackar klippning, hårfärgning, slingor.... Makeover a´la Mamma T.
Barnen noterade direkt och sa genast "Va fin du är NU mamma" :-)
J kommer hem. pratar med mig, går in i köket....
Jag säger till N: Pappa märkte nog inte min nya hårfärg. *med frågande höjda ögonbryn*
*tystnad*
N med hög barnröst: Pappa... sej du inte att mamma äj fin i håjet?!!!!!
J: Jag kommer.
N till mig: Säjej han inte nåt mamma då slå´ja ihjäl han...*himlar argt med ögonen* *paff*

J kommer och då: slår hon honom *paff igen*
N: Du fåj inte säja att mamma äj ful i håjet, DUMMA pappa!
En MYCKET frågande pappa blir sittandes i soffan med en tallrik sen middag.

Det var inte vad jag hade i åtanke med mitt påpekande. :-)
Tur jag har någon som ställer upp då det behövs. :-)

1 kommentar:

Sara sa...

*hihi* de är för söta de små liven! :-)