onsdag 19 september 2007

Hur är jag som förälder?

På följande länk kan man få veta hur man är som förälder.
http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article807409.ab

Så här är visst jag: *ler*

Präktiga föräldern lämnar inget åt slumpen

Järnkoll på allt från amning till bästa dagiset
Präktiga föräldern kan nog allt. Vid vecka 11 i graviditeten läser du och din partner in er på förlossningens olika stadier.
I 24:e veckan kan ni redan allt om olika sömnmetoder och har bestämt er för vilken som är den bästa. Ni provkör alla vagnar, inreder barnrum på det bästa sättet, väljer rätt dagis när barnet är nyfött, vrider, vänder och tänker på allt. Inget lämnas åt slumpen. I era bästa stunder är präktiga föräldraparet perfekta att använda som en slags familjens Nationalencyklopedi – ni har svar på allt. I era värsta stunder är ni bara jobbiga besserwissers.
Läser: Allt: Anna Wahlgren, tjocka översiktsböcker om barnets utveckling, ”Lek med din baby – 250 lekar som främjar barnets utveckling” och mycket, mycket mer.
Pratar dig varm för: Barnprylar som fått gott resultat i Råd och Röns tester.
Skulle aldrig: Köpa babylarm med webkamera. Så dyrt och onödigt!


Prova Du med och se om det stämmer.
Om det stämmer på mig? Lite både och skulle jag tippa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag åxå gjort testet......
Halsbandet är från Boden: Magasin 14!!

Mamma sa...

mariakoden: Boden... *suck* det är en bit ifrån mig. Snyggt är det iallafall.