tisdag 18 september 2007

Julklappspanik

Julklappspaniken svepte nyss igenom mig.
Jag måste börja fundera och planera snart.
Hur firade vi jul ifjol? Hur ska vi fira iår?
Hur kommer svärpäronen att göra? Ifjol var de på spa.
Vilka ska vi handla julklappar till?
Familjen såklart. Det är ju självklart.
Men jag har ju så lätt att köpa till.... ALLA... *ler*

Och hur blir det med Julkalendern?
Ifjol körde vi med paket varje söndag. På advent.
Dessutom bestämde vi en familjeaktivitet inför varje vecka. Det var mysigt.
Men roligast är ju med paket varje dag. Tycker jag. Inte J.
Men iof så blir det ju bara en massa små skitsaker.
Jag måste nog strukturera upp det här så jag inte glömmer nåt.

Kanske kan jag göra en kalender med enbart små lappar.
Och på varje lapp står nåt roligt vi ska göra tillsammans.

Jag är mycket mera för: Upplevelser tillsammans som familj.
Och mer emot: En massa skitsaker som jag i slutändan kommer slänga.

Ja så var det bestämt.
Nästa.

2 kommentarer:

Sara sa...

Börjar oxå fundera på kalender och hur man ska göra i år... Lite roligt att ha paket varje dag, men det tar ju ett tag att förbereda... Att göra roliga saker tillsammans var en himla bra idé! Måste nog grunna lite mera på detta!
kram

Mamma sa...

sara: Ja det tål att börja funderas på redan nu. Med den ynka tid som blir över om dagarna så gäller det att ligga steget före. :-)