måndag 10 september 2007

Flytta hemifrån - Redan?!

N har sovit hos mormor och morfar och jag ringer henne morgonen efter för att höra hur det gått:
N: Ska ju hemta mej nu ellej?
Jag: Ja, snart. A och jag ska bara äta lite frukost så kommer vi.
N: Det vill ja inte! Jag ska flytta hit.
Jag: Ska du flytta? Nämen.....
N: Pom me gjejojna.
Jag: Ska jag komma med grejorna? Vilka grejor? Dina leksaker?
N: Ja. Ja behövej dom ju.

Sonen hör samtalet och säger bakom mig:
A: Men hon har ju inga kläder där heller. (Han vill absolut inte att hon ska flytta dit. Han saknar ju henne.

Jag: Du har ju inga kläder heller, gumman.
N: Men pom me dom också ja.
Jag: Nja, jag vill gärna att du bor hos oss och hälsar på där ibland.
N: Men jag kan hälsa på dej istället mamma! *superglad*

Shit! Hon fyller ju 4 år i november!
*Hjälp*

Inga kommentarer: