tisdag 25 november 2008

Rensning pågår hemma hos mig

Sedan i helgen har jag rensat bort en massa skräp som blivit liggandes hos oss. Tvättstugan och två förråd har nu nästan bokstavsvänlig ordning :-) *liiiite överdrivet* Barnens hobbyrum på 40kvadrat har också fått sig en uppryckning. Saker har organiserats och MYCKET har jag ratat totalt. Trasiga leksaker har jag utan omtanke slängt direkt. Det dröjer inte länge innan jag fyllt släpvagnen full. *GLAD!*
I söndags la vi in ett nytt golv i vårt sovrum. En typ av plastmatta som läggs in som ett klickgolv, men varje platta är förklistrade som ett klistermärke. Väldigt enkelt och en mycket smart lösning. Klickgolv i all ära men med hund och ingen golvvärme så tycker vi det blir för hårt och kallt. Men den här lösningen passar oss som handen i handsken.

Nu vill jag bara göra om golven i de resterande 3 sovrummen.
- "Tids nog" säger J
- *suck* säger jag. Jag vill ju NU...nu nu nu! Så det blir enhetligt och snyggt!
Jaja.... man kan inte få allt som man vill här i världen :-)

Inga kommentarer: