fredag 13 juni 2008

Vill ha!



På vårt nedre plan har vi en riktig öppenspis som eldas med vedträn. Oerhört mysig och vämen är grym. Men på vårt övre plan vill jag ha en sån här. För mysfaktorn. Värmen lär vara minimal men den skulle göra sig så fint i vårt vardagsrum.
På tal om vardagsrum så är det vad som står på tur hos oss efter midsommar. *jippi* Taket ska målas vitt (idag furupanel), fönsterna ska målas vita (idag mörkbruna), Väggarna ska tapetseras om. En del inköp är behövligt - men först ut är själva renoveringen. Stilen jag önskar mig är lite romantisk ... Hoppas jag lyckas! :-)

3 kommentarer:

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Ohhh en sådan spis skulle man haft, vi har ju pipa till eldställe menar jag.....

Önskar dig & dina underbaraste helgen & tackar för ditt besök i min blogg ;0)
Tack för alla goda ord!

Sessan

petrified in pink (Petra) sa...

Åh, den hade jag inte tackat nej till... det finns inget som höjer mysfaktorn så mycket som en öppen spis, riktig eller ej.

Anonym sa...

Hej vännen... granne rakt över gatan har satt upp en sådan i sitt nyrenoverade kök...AS läckert blev det...!!