fredag 19 december 2008

Pyamasparty

I kväll är jag, min man och min son bjuden på pyjamasparty hos vår dotter :-)
Det bjuds på morotsstavar och gurkstavar med tillhörande dipp, även popcorn och dricka att skölja ner med. Kravet är att alla har pyamas... sedan är vi välkomna.
Själv kommer jag klä mig i mitt Hello Kittynattlinne.... Skön och avslappnad klädsel.

Men först ska vi avnjuta en helstekt fläskfilé i ugn med strips och bea´sås. En riktig "A´la Carte" som min svägerska skulle ha sagt :-) Med sallad och nått gott i glasen (?!) GOTT! Dessutom har jag bara ätit en banan till lunch så jag känner mig HELT utsvulten! Det kommer bli så himla himla gott! *suktar*

Idag på eftermiddagen har en säng levererats till vårt sovrum .... Årstiden till ära så kommer den bäddas med julsängkläder. Jo, det är sant.... för ett par jular sedan så fick vi julsängkläder i julklapp av svärmor och dom vi använder över julen. "Det har kommit att bli en tradition hos oss...." *skrattar*
Äntligen kanske jag kan sova bättre.....
De gamla madrasserna kommer få nya bäddmadrasser och nya ben. Därefter flyttar de in till barnens respektive rum. Tänk så bra det blir i slutändan .... 4 nöjda familjemedlemmar för priset av EN dubbelsäng! (180cm bred är den dessutom! *glad*) Som hittat!

Hoppas ni alla får en jättemysig helg! Kram

Inga kommentarer: