onsdag 17 december 2008

Föräldrautbildning

Vi har kommit med i en föräldrautbildning som börjar i mitten på januari. Det är en gratis utbildning till alla föräldrar med barn födda -03. Vi tackade och anmälde oss direkt när förfrågan kom. Utbildningen ska ge en bra grund. Och konkreta tips på hur man på ett pedagogiskt vis får vardagens små bekymmer (som kan bli stora) att lösas så smidigt som möjligt. Poängen är att den vänder sig till vanliga familjer och utan att dra nåt streck så menas det föräldrar med barn utan handikappat hinder. Det är den "vanliga" trotsen som vi ska få hjälp med samt att vara duktiga vägvisare för barnen. Jag är jätteglad att få den här "hjälpen"! De knep vi lär oss fungerar på barnen ända upp emot 16årsåldern så jag tror vi kommer att ha stor nytta i många år framöver. 2 timmar vid 8 tilfällen. Jag återkommer med vad jag tycker när utbildningen dragit igång.

Ikväll ska vi klä julgranen! Då kanske julstämningen kommer över mig mer.... konstigt nog verkar jag ha tappat bort den. Den fanns där i början av december men nu är den som bortblåst. Kanske beror det på att jag har annat att tänka på.... :-)

Inga kommentarer: