fredag 17 oktober 2008

Tystnad

Usch va tyst här är för tillfället. Jag har ingen inspiration alls. Kanske tror ni att här händer ingenting men jag måste medge att det är snarare åt andra hållet. Här händer mycket. *puh*
Vi har renoverat hallen (minirenovering men ändå). Så nu har vi lite mer ordning och reda än tidigare. Man snubblar inte in hos oss längre ;-)
Dottern har varit på återkoll på sjukhuset. Hon har sedan en tid tillbaka ätit tabletter mot ledbesvär. En lång historia som började i våras med att hon vid två tillfällen inte kunde stödja på benen.... Hon fick ledbesvärsmedicin som hon nu käkat sedan i somras. Men i onsdags togs ett beslut att hon skulle sluta. Då vi varken vet ifall det påverkar positivt eller negativit känns det bättre att avvakta och se ifall hon får några fler återfall. Jag hoppas det var rätt beslut.......
Vi har blivit klar med 4 av 6 innerdörrar som vi målat vita.
I morgon har vi J´s hela arbetsgrupp med respektive här på middag. Vi blir en skara på 24 people ..... Det är nog första gången i mitt liv som jag kommer laga mat åt så många. Visst har vi varit stora sällskap tidigare men för enkelhetens skull så har vi beställt mat eller haft knytkalas. Men nu ska vi alltså stå för maten helt och hållet. Det kommer bli hemmagjord potatissallad (sååå mycket godare än köpt), ungslagad fläskfile och kyckling som serveras halvljummen i skivor på en bädd av wokgrönsaker (visst låter det bra!), kall bea´sås och en varm pepparsås och till det hembakt bröd och en sallad. Efterrätt blir vitchokladpannacotta med hallon. Jag hade helst vilja göra nåt annat än den efterrätten (vi har bjudit många på det de senaste åren) men det är SÅ enkelt och SÅ gott. Och allt som går att förbereda i förväg gillar jag :-) Jaja... det kommer bli kanon!

I övrigt så skulle jag vilja anmäla mig till en föräldrautbildning. Finns det? Eller handlar det om familjerådgivning eller dyl då? Jag känner mig helt kass för tillfället. Har en snart 7åring som driver mig/oss till vansinne och en snart 5åring som har ett humör som skrämmer spöken. *hm* Det är faan inte lätt att vara föräldrer. Skulle behöva bryta ett mönster. Börja om på noll.... eller bara få ett par goda råd.

Nu ska jag bege mig till Apoteket för att inhandla Alsolsprit och nåt antihistaminmedel Sonen gjorde hennatatuering i Turkiet (att jag lyckades övertalas är för mig en gåta.... och gissa om jag ångrar mig nu!) och nu har han fått en allergisk reaktion med rådnad, svullnad och början till små små blåsor. Till råga på allt så har han bad idag med lekis .... gissa om jag har en besviken son som sitter på läktaren och tittar på alla barn som har roligt i vattnet idag?

Som sagt..... ingen lugn stund här inte!

Trevlig helg!

1 kommentar:

Sara sa...

Ingen lugn stund nej... Vissa gånger har man verkligen fullt upp... Är det inte en själv så är det nåt av barnen. Håller tummen att d ordnar sig med sonen och även att dottern din får ett pos besked ang medicineringen.

Vad roligt med middag för så många, det lät verkligen gott... Blir plötsligt jättehungrig! :-)
Kanske har att göra med att det är lunchdax?! ;-)

Ha en härlig helg! kramar!