onsdag 22 oktober 2008

Hjärta

Det här hjärtat formade jag med mina händer i Turkiet. Till min darling :-) Fint va!

Jag har varit hemma med min dotter de två senaste dagarna. Hon har varit lite förkyld (dock full av energi) men eftersom jag fortfarande är hemma så fick det bli ett par mysdagar vi två tillsammans. Idag är hon dock tillbaka bland sina vänner och det känns ovanligt tyst....
I måndags var jag på en inspirationskväll på ett möbelvaruhus här istan. Intressant och trevligt. Det gäller att ta vara på de "ensamtider" som dukas fram framför fötterna. Vi blev bjudna på smuchi - en variant av smörgås med suchi. Gott? Jag har aldrig ätit suchi och är inte alls någon njutare av rå mat. Men artigheten tog över och självklart blev till att smaka. Kan nog inte säga att det var till sin fördel ....
Igår tisdag var jag på föräldramöte på dagis. Ett jättebra möte enligt mig. Först var det ett gemensamt möte tillsammans med 2 andra dagis med information om hur viktigt det är att äta och sova rätt och bra. Och att leva livet rätt och tänka på hur man lever det. Mycket bra föreläsare. Vi blev även informerade om en föräldrautbildning (det var som taget från min önskan här i bloggen ett par inlägg sedan). Denna gång erbjöds alla med barn födda -03 att gå denna utbildning helt gratis. (och vi har ju en dotter född -03!!!!!) Den ger tips och råd om vardagsproblem hos den "vanliga" familjen, dvs till oss som inte har barn med handikapp eller andra levnadshinder. Till oss som försöker få tiden att räcka till på dygnets 24 timmar. YES! Exakt vad jag vill ha. Jag kommer att anmmäla mig. Jag är glad för alla tips och råd jag kan få. Dessutom fungerar dessa tips ända upp i övre tonåren (-16år) ... så jag tackar och bockar för det!

Idag blir det nog en promenad med hunden i det härliga höstvädret som vi har idag. I överig är det nog tvättmaskinen som står högst på listan över sånt jag borde ta tag i.

Till helgen (lördag - då jag dessutom fyller år!) ska jag iväg på en shopping och spatur med några vänner. På kvällskvisten beger nog jag och min man oss till en inflyttningsfest vi är bjuden på. Om det löser sig med barnvakt vill säga....

Hur står det till med er själva?

1 kommentar:

Sara sa...

Hej på dig! Hoppas du hade en toppenfödelsedag igår gumman! Tänkte på dig, o skickade ett meddelande via facebook... Hoppas d gick fram.
Å ja, du hade rätt förra veckan var min födelsedag... Vilket minne du har! :-)
kram kram!