torsdag 23 oktober 2008

Ååååh....*arg*

Gissa om jag är arg!?!!!
I förrgår skulle jag kolla upp några digitala bilder på datorn. Jag visste att fotoprogrammet vi haft på prövotid hade gått ut innan vi for till Turkiet men visste även att självklart går det att se bilderna ändå. Men... jag fann inga bilder. Till saken hör att : ok visst kan jag datorer men jag kan inte allt. Söka problem är nåt som jag inte ens vill ge mig in på att behärska. Jag har min man, mina bröder och min far som får ta över när det krånglar sig. Så jag nämde det här i ett telefonsamtal med min man och han skulle kolla upp det. Men den kvällen hanns det inte med.
Igår kollade jag igen- ifall bilderna fanns där. Kanske hade jag bara missat dom (hur nu det skulle kunna ske???)? Men icke. De fanns inte. Igårkväll kollade min man och konstaterade samma som jag. Alla fotomappar är borta! Puts väck!
Jag ville bar gråta.
Självklart har vi brännt ut en massa bilder men senast för 1- 1,5 år sedan. MYCKET har hänt sedan dess! Men så laddade min man hem nåt foto-recovery-program som har stått och gått hela natten. Vi snackar en MASSSA bilder! Vi hade nog ingen aning om hur många bilder det egentligen var. Vi snackar tusentals... ca 10 000st!
Men återhämtningen verkar ha gått någorlunda bra.
Min uppgift idag är: Eftersom alla bilderna nu ligger huller ombuller i en mapp *suck* så ska jag försöka sammanställa enligt tidigare. Ett jätteprojekt! början av det här året strukturerade jag upp i mappar efter år och månad och slutligen ex: Majas skolavslutning, Midsommar, Kalles dop, 70-talsfest ...... Gaaah!

Ska väl inte klaga kanske...... vi har ju iaf fått bilderna tillbaka.
Jag hoppas verkligen att det är ALLA!

Dax att börja......

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej där... en liten hälsning från en anna som tagit av sig sin förlovingsring... som ska begrava en av sina vänner i morgon...*suckar* Livet svänger lite här just nu... KRAM