onsdag 9 juli 2008

Härliga tips!

Jag måste få dela med mig av de små tips som jag funnit hos Aftonbladet.

Mos-toppar. Blandad potatismos med ett par ägggulor i och spritsa lagom stora toppar på ett bakplåtspapper. Gratinera i ugnen i 225grader i ca 10 minuter. Gott till både fisk och kött. Enkelt, eller hur!

Frukt eller grönsakskulor. Med ett kuljärn är det lätt att ta ut jämna och fina kulor. Prova med melon eller avokado. Utmärkt och roligt! Jag köpte ett kulgjärn för ett par år sedan. Har aldrig använt den... men NU ... nu ska den fram vill jag lova!

Dekorativa tallrikar. Gör först en spegel av en slät sås i botten av tallriken. Klicka sedan en rad prickar i såsen av en annan färg. Dra sedan med ett knivblad genom prickarna - Klart! Därefter kan man lägga på chokladkakan eller ett par skopar glass. Kan det bli enklare?
Ett tips: Mixa hallon med florsocker. Sila såsen genom en trådsil och späd ec med lite vatten.
Gör den vita såsen av créme fraiche blandad med lite florsocker. Eller använd helt vanlig grädde direkt ut tetran. Voila!

.

Inga kommentarer: