fredag 26 oktober 2007

Var va vi då?

Jag och barnen åker bil förbi hyreshuset där jag bodde tillsammans med min tjejkompis Anna då vi gick ur gymnasiet.
- Där uppe har jag bott, säger jag.
- Jaha.....Var bodde vi då´ra? frågar lilleman.
-Ja ni fanns ju inte då. Ni hade inte kommit till mammas mage då. svarar jag
- Nähä, men var va vi då? frågar han igen.
- Ja...*jag funderar* ... ni... *hm*... det där är lite svårt att veta... men.... ja ni fanns inte då.
- Bodde vi bara med pappa då?
- Nä, inte det heller. *gullunge* Jag tar ett djupt andetag: - Jag bodde ju hos mormor och morfar - sedan flyttade jag hit med Anna. (Hoppar sedan över en del andra boenden som jag inte alls känner för att blanda in just nu ) Sedan träffade jag pappa och då flyttade vi dit morbor E bor nu och sedan kom ju du in i min mage och då flyttade vi till gamla huset och nu bor vi där vi bor nu. *hejja mig själv - bra jobbat!*
Tystnad..........
- Men vart bodde pappa förut då? fortsätter han.
- Han bodde ju hos farmor och farfar. (Enkla frågor med självklara svar gillar jag)
- Och vart bodde vi då?*
....men åh* :-)
- Ja ni fanns ju inte då. Innan vi flyttade till gamla huset.
- Ok..... *hans huvud går på helspinn*
- Men vi måste ju ha varit nånstans innan i din mage...... *förbryllad*
- Ja...jo.... :-)

Då lägger sig polisprinsessan sig in i diskussionen.
- Då var vi säkert i PAPPAS mage.
-Va vi det mamma? frågan han mig då.
Jag ger upp.....
- Ja vet inte... kanske det.
:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahah jag skrattar ihjäl mej!!